Naujienos

Sakoma, kad rugpjūtis didžiųjų žuvų metas. Gal ir taip. Vasara jau persirito į paskutinį mėnesį, žuvys jau išneršusios, tad beliko joms pasirūpinti „priaugti svorio“. Naktys jau vėsta, trumpėja, o ir žvejams jau nereikia keltis nespėjus ir bluosto sudėti. Rugpjūtis visada džiugina sukilusiais ešeriais, aktyviu karšių kibimu, vis dažnėjančiais lydekų „išpuoliais“. Šio mėnesio dienos dienoraštyje išmargintos bene labiausiai, tad konkrečių dienų gal neminėsiu.

Nuo 1986 iki 1992 metų vasaras leisdavau smėlėtoje Dzūkijoje, tarp Perlojos ir Merkinės. Ten ir buvo tuo metu mano didieji žvejybos plotai. Tikrai smagu buvo Burokaraisčio ežere gaudyti ešerius ant nedidelių karosiukų. Ne baisiai dideli, iki 300 g, tačiau tas plūdės panėrimas iki šiol paliko neišdildomą įspūdį. Ir rugpjūtį Nedingės upelyje karaliavo kiršlių tuntai - pabraidai porą kilometrų, ir pasigauni jų 20-30 vienetų. Ir dar nuotykis apie juos. Sumąsčiau būti didis žuvininkas - ichtiologas. Prisigaminau nedidelių žymeklių - numeriukų, kuriuos galima būtu nesunkiai, nepadarant didelės žalos žuviai, įsegti juos palei uodegą. Na, ir „paženklinau“ tokiu būdu gal kokias 8 žuvis - lynuką, ungurį, lydeką, ir kiršlį Nedingėje. Ir ką manot, toje pat vietoje, kur ir jį pažymėjau, po savaitės ištraukiu kiršlį su tuo ženklu. Man tada tai buvo didis įvykis. 1991 metais kėlė Kampio ežero (Varėnos rajonas) vandens lygį. Pakilęs vanduo užliejo gerą gabalą kranto, meldai „subrido“ į vandenį - atsivėrė nauji žuvų maitinimosi plotai. Na ir prasidėjo... Įsibridęs išsišienauji 2 x 3 m plotelį melduose, lupi karšius, lynus, jau nekalbant apie raudes ir kuojas.

Ir taip keletą metų, kol neatradau spiningo teikiamo malonumo.
1993 - 1996 metais Neryje įsigudrinau mažais „mopsiukais“ vilioti šapalus palei kranto žoles. Rugpjūtį tai labai rezultatyvu. Ir nuo tų metų jau spiningą dažniau laikiau nei plūdinę. Teko nemažai išbandyti ežerų, upių, ir masalų. Nemunas bene įstrigo labiausiai. Rugpjūtį jame aktyviai kibo salačiai, šapalai, ešeriai ir lydekos. Ypač sėkmingi buvo 1998 metai. Žinant vietas ir išmanant žūklę, galima ir meknių pagauti. Neryje žuvis irgi buvo aktyvi. Netgi 0,4 kg lyną pagavau. Lydekos jau antroje mėnesio pusėje kibo puikiai, tik masalą joms pritaikyti reikia. Kuriozas nutikęs su Neries lydeka: gaudžiau baltą plėšrią žuvį „efzett“ antro numerio sukriuke. Įkalė lydeka. Ir nebloga pagal traukimą. Kadangi gaudžiau be pavadėlio, tai likau ir be lydžio, ir be „efzett'o“. Kas beliko - rišuosi kitą sukrę, ir tęsiu žūklę toliau. Pusvalandį „bešukuojant“ tą pačią vietą sulaukiu kibimo. Po neilgos kovos pavyksta gražią lydeką atkelti nuo dugno ir pritraukti prie kranto. Ištraukus 1,9 kg gražuolę nasruose randu ir savo prapuolėlį „efzett'ą“, kuris dabar saugiai atgulęs į sukrių dėžutės dugną...

Drageris

1996 rugpjūčio 14 – 15 d.

Nemunas, Šilininkai. Atvažiavome apie 18 valandą ir pradėjome žvejybą nuo dambos prie namo. Už kokios pusės valandos, dešinėje dambos pusėje pagavau 3,5 kg lydeką. Mačiau netgi kaip griebė sukriukę, nes užkibo apie 1 metrą nuo kranto. Dar už pusvalandžio pagavau dar vieną lydekaitę, tačiau apie 0,6 kg. Apie 20 valandą draugas tai pat pagavo apie 0,6 kg lydekaitę. Iš ryto žvejojome prie iškyšulio. Prie pirmosios dambos, įlankoje pagavau 0,4 kg lydekaitę. Spiningavome visur, tačiau kibimų nesulaukėme. Lydekas pagavau naudodamas 14 g „Balzer Colonel” baltos spalvos masalą.
Vėjas: rytų, pietryčių, mėnulis: jaunatis.

1997 rugpjūčio 8 – 9 d.

Nemunas, Šilininkai. Vėl pradėjom žvejot nuo dambos prie namo, deja iki pat vakaro nieko nepagavome. Naktį žvejojome dugninėmis, tačiau per visą naktį nieko nepagavome. Rytą draugas pagavo šamuką. Toliau vėl spiningavome. Draugas pagavo tris ešerius ir kilograminę lydeką, tai ir visas mūsų laimikis. Buvo labai karšta.
Vėjas: rytų, mėnulis: jaunatis.

1997 rugpjūčio 16 – 17 d.

Nemunas, Šilininkai. Atvažiavome vakarėjant ir pradėjome spiningauti prie giliosios dambos ir iškyšulio. Kolega turėjo gerą kibimą, tačiau neištraukė, o aš geltona sukriuke “Aglia long” pagavau 300 g lydekaitę. Vėliau šalia iškyšulio gaudėme dugninėmis. Draugas pagavo du karosus, (400 ir 800 g). Naktį pagavau karšį. Po to kažkas kibo ir pakirtau, tačiau iš pradžių didelio pasipriešinimo nepajutau ir pagalvojau, kad smulki žuvis, tačiau paskui kažkas kitame valo gale galingai suspurdėjo ir pradėjo smarkiai priešintis. Po neilgos kovos pamačiau nemažą starkį. Gerai, kad draugas turėjo graibštą, nes tik atsidūręs graibšte, starkis atsikabino. Jis svėrė 2,2 kg. Daugiau per naktį ir iš ryto nieko nepagavome.
Vakare vėjas buvo šiaurės rytų, o iš ryto - vakarų pietvakarių, mėnulis: pilnatis.

1998 rugpjūčio 30 d.
Nemunas, Šilininkai. Vėl tos pačios vietos, tačiau vanduo smarkiai pakilęs, dambų net nesimato, normaliai spiningauti neįmanoma. Prie iškyšulio pagavau porą ešerių ir 400 g lydekaitę ant geltonos sukriukės „Aglia long”. Draugas šalia manęs pagavo porą lydekaičių ir vieną ešerį. Jis gaudė vartikle. Žuvis vandens paviršiuje vartėsi, tačiau kibo prastai. Dažnai lijo lietus, vėjas silpnas, mėnulis priešpilnis.

2000 rugpjūčio 6 d.
Ventos upė. Su draugu nuvažiavome į Ventos miestelį. Ten buvau pirmą kartą. Vietos neblogos, tačiau reikėtų valties. Ant sukriukės „Aglia Meps” baltos spalvos su juoda musele pagavau du ešerius po 300 g. Po to nuvažiavome į vadinamą „duobę” ir ten pagavau keturis ešerius, tai pat po 300 g.
Oras nepastovus, palijo, mėnulis: priešpilnis.

2001 rugpjūčio 4 – 5 d.
Skirvytė, spiningavimo varžybos. Buvome keturiese iš Šiaulių. Oras buvo neblogas, tačiau kibimas labai prastas. Visi dalyvavusieji pagavo labai mažai. Aš pagavau tik vieną sprindinį ešeriuką, draugai po pora ešeriukų. Kitą dieną laimikių jau buvo daugiau, tačiau ne man. Pagavau porą ešeriukų, draugai prigaudė nemažai ešerių. Bendroje įskaitoje užėmėm ketvirtą vietą.