Prasidėjus spiningavimo sezonui sulaukiame daug pradedančių žvejų klausimų apie PVC valtis: koks gamintojas geriausias, į ką reikia atkreipti dėmesį ir pan. Todėl šiame straipsnyje ir norėtume papasakoti apie esminius dalykus, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį perkant savo pirmąją PVC valtį.

Ilgis

Valtį reikia rinktis pagal planuojamą žvejų ir daiktų valtyje skaičių. Nors rinkoje yra ir 1,8 metro ilgio vienviečių valčių, tokioje plaukiojimo priemonėje be žvejo daugiau niekas netilps :) Todėl, jei ketinate visuomet žvejoti vientas, rinkitės 2,5 metro ilgio valtį. Na, o jeigu žvejai du ir daiktų kiekvieną į valtį bent po kuprinę įsideda, patogiausia spiningauti 2,8-3,2 metro valtyje. Aišku, galima įsigyti ir didesnę – 3,8 metro ar daugiau, tačiau tuomet jau reikia galvoti ir apie didesnę automobilio bagažinę arba priekabą valčiai tampyti.

Dugnas

Labai svarbu, kad valties dugnas būtų kietas. Valtis su pripučiamu dugnu labiausiai tinka pramoginiam pasiplaukiojimui ar trumpoms, kelių valandų žvejyboms. Na, o jeigu su spiningu ketinate mojuoti pusdienį ar visą dieną, rinkitės kietą dugną, kuris stabilesnis, todėl drąsiai galima spiningauti ir stovint. Pigesnės valtys komplektuojamos su nedidelių lentelių dugnu, tačiau rekomenduojame didesnių aliuminio ar faneros lapų dugną, kuris suteikia valčiai daugiau stabilumo plaukiant galingesniu varikliu.

Medžiaga

Jau straipsnio pavadinimas byloja,  kad rekomenduojame valtį iš PVC audinio. Pamirškite senus laikus ir guminius Nyrokus bei Ufimkas. PVC audinys gerokai ilgaamžiškesnis ir mažiau bijo mechaninių pažeidimų. Valties balionų patvarumas priklauso nuo PVC sluoksnių skaičiaus ir PVC storio. Nuolatinei žvejybai nerekomenduojame pirkti valties, kurios balionuose yra mažiau, nei 4 PVC sluoksniai. Tačiau nepamirškite, kad kuo daugiau sluoksnių (tarkime 7) turi medžiaga, tuo valtis bus sunkesnė.

Transas (vieta varikliui)

Net jei dabar galvojate, kad visą laiką spiningausite irkluodami, geriau rinkitės valtį su transu, t.y. vieta varikliui. Prie komforto greit priprantama – vieną dieną nauja valtis, o žiūrėk kitą – jau ir variklis. Kai kurie gamintojai įsigudrino prie „bemotorių“ valčių komplektuoti primontuojamą transą, tačiau tokia valtis dėl savo formos neplauks taip gerai ir galingo variklio ant tokio transo neprikabinsi... Be to, prie transo galima tvirtinti ir laikiklius echolotui ar spiningui.

Transo ratukai

Atrodytų pižoniškas daiktas, tačiau juk iki kranto su automobiliu privažiuoti ne visuomet pavyksta. Prie transo primontuojamų ratukų pagalba pripūstą valtį su visa manta joje galėsite lengvai ir patogiai nutempti kad ir 100 metrų iki vandens.

Virvė ant balionų aplink visą valtį

Šios virvės funkcija dvejopa: už jos galima laikytis sėdint valtyje esant dideliam bangavimui ir, svarbiausia, patogu įsikibti iškritus už borto. Be to, daugelis žvejų prie šios virvės tvirtina ir inkaro virvę.

Inkaro virvės kilpa

Nebrangi, tačiau labai patogi smulkmena, tvirtinama tiesiai ant valties baliono. Per šią plastmasinę kilpą perveriama inkaro virvė, kad išmetus inkarą jo virvė neslidinėtų per visą borto šoną. Taip pat ši kilpa apsaugo nuo nuolatinio PVC medžiagos trynimo nuleidžiant ir pakeliant inkarą.

Sėdynės

Rekomenduojame rinktis valtį, kurioje sėdynių vietą galima būtų keisti pagal žvejybos sąlygas: sustumti jas į vieną, išskirti į skirtingus valties galus ir pan.

Kylis

Jei ketinate plaukioti tik irkluodami arba su elektriniu varikliu, t.y. neviršyti 20 km/h greičio, galite rinktis valtį ir su plokščiu dugnu. Na, o jei kabinsite galingesnį benzininį variklį ir norėsite plaukti „su vėjeliu“, kylis būtinas, nes be jo suvaldyti valtį bus itin sunku. Be to, esant didesniam bangavimui kylis suteikia papildomos apsaugos nuo apsivertimo.

Borto aukštis

Nors valtis su žemais bortais yra gerokai lengvesnė ir kompaktiškesnė, tačiau esant dideliam bangavimui į ją gali pateikti vandens. Bet jei išsirinksite itin didelius valties balionus, nepamirškite ir galingesnio variklio – pasipriešinimas orui ir vandeniui bus irgi gerokai didesnis.

Irklai

Irklus valtyje rekomenduojame turėti visuomet. Nesvarbu, nei jei išplaukėte valandėlei su pilnai pakrautu elektrinio variklio akumuliatoriumi ar pilnu benzininio variklio baku. Jei netyčia variklis sugestų ar jį sugadintumėte užplaukę ant seklumos, vis tiek galėtumėte grįžti iki reikalingo kranto, o ne ten, kur vėjas nuneš... Na, o irklus rinkitės su platesnius – irkluodami sunaudosite mažiau energijos.