Stirnių ežeras, 2009 m. gegužės mėn. 16-17 d.
Kiekvienas karys žino: sunku treniruotėje, lengva mūšyje. Todėl šeštadienį, savaitę prieš varžybas, treniruojamės Stirniuose visa Ant-Bangos 17 komanda – aš, Rolandas, ir Darius. Tiesa, teoriją gerai įsisavinę ne mes vieni. Ežeras kaip per kokią tūkstantmečio paminėjimo Neryje valčių regatą buvo pilnas plaukiojimo priemonių. Kas su elektriniais, kas netgi su benzininiais varikliais. Regioninis parkas nelabai kam motais. Na bet aš čia ne apie moralę, o apie pasiruošimą varžyboms.

Vienas iš pagrindinių treniruotės tikslų prieš spiningavimo varžybas yra surasti tą vietą, kur galbūt laikysis žuvys varžybų dieną. Turui prasidėjus, labai svarbu tiksliai žinot, kur plauksi pirmiausia, ką ir kokiu masalu žvejosi. Kuo greičiau per varžybas pagauni pirmuosius ešerius arba lydeką, tuo ramesnis ir labiau pasitikintis savim esi. Nebesiblaškai, o toliau renki sau ir komandai reikalingus gramus traukdamas ešerius arba ramiai lauki lydekos kibimo.

Per treniruotę plaukiojam po visą ežerą ieškodami perspektyvių lydekų arba ešerių būriavimosi vietų. Pastarieji, žinia, dar ne visai išneršę, nėra labai aktyvūs ir nesibūriuoja taip kaip vasarą ar rudenį. Bet suradus tinkamą vietą, pasiūlius „skanų“ mikromasalą, jie kimba. Beplaukiodami surandame, keletą „teisingų“ vietų prie liepto, ir į vandenį nukritusio beržo, kur pagauname po kelis dryžuotuosius. Nuo kranto linijos eina statokas šlaitas į 5-6 m gylį, ten inkasuojamės ir metame link kranto. Mikromasalui su 2g galvakabliu nusileidus ant dugno, lėtai sukame valą ir... bumt yra. Vienas, antras. Delniniai. Varžybose – aukso vertės. Per treniruotę paleidžiam atgal, gal užkibs kitą savaitgalį.Tokiu būdu atrandame porą vietų, kur ketiname plaukti varžybų pradžioje. Likusią treniruotės dalį praleidžiame ieškodami lydekų, nes paprastai pirmasis pavasarinis etapas pasižymi neblogu jų kibimu. Tačiau, vienintelis dėsningumas, kurį suprantame, kad jos laikosi plotuose, ne pakrantėse, ir kimba velkiaujant, ko varžybų metu daryti negalima. Tai padiktuoja gana aiškią taktiką varžyboms. Gaudysim ešerius.
Etapo organizatoriai, ŽK Ešerio vyrai, surado nuostabų pusiasalį Stirnių ežero šiaurės vakarinėje dalyje. Smagu, kad turime galimybę pradėti varžybas tokiame puikiame gamtos kampelyje. Besiregistruodami sužinome, kad ežerą šturmuoti ketina 71 dalyvis, 24 komandos. Priminsiu, kad LSA varžybose varžomasi po 3 žvejus komandoje. Žvejojama iš atskirų valčių, du turus po šešias valandas. Kiekvienam ture, nugalėtoją lemia didžiausias pagautas svoris. Daugiausia pagavusiam skiriamas vienas baudos taškas, mažiau –du, ir taip toliau iki pat mažiausiai sugavusių. Kuo mažiau sugauni, tuo daugiau baudos taškų gauni. Dviejų dienų baudos taškų suma lemia nugalėtojus. Mažiausiai surinkęs – laimi etapo asmeninėje įskaitoje. Komandos rezultatas – jos narių baudos taškų suma. Kuo mažiau, tuo aukštesnė vieta ture. Abiejuose turuose komandos užimtų vietų suma, lemia jos vietą etape. Kuo ta suma mažesnė, tuo vieta aukštesnė.

Išvertus į paprastesnę kalbą, komandai yra svarbu vienodai stabiliai pagauti abi dienas. Jei gilintis į svorius, tai tokiuose vidutinio kibumo etapuose, kaip buvo Stirniuose, abiejuose turuose, kiekvienam komandos nariui pagavus virš kilogramo žuvies per turą, jau galima tikėtis patekti į pirmąjį komandų trejetą, o gal net ir laimėti varžybas. O kilogramas pagaunamas dviem būdais. Arba pagauni vieną dvi lydekas, arba 15-20 ešerių. Su lydekom didelė rizika. Gali nepagauti nei vienos. Todėl, norėdami laimėti komandinėje įskaitoje, dažniausiai gaudome ešerius. Taip Ant Bangos 17 gaudė ir šį kartą.

Po burtų traukimo, komandos pasitarime nusprendžiam, kad aš ir Darius plauksim į vietą „prie nuvirtusio medžio“, o Rolandas, kadangi startuos vėliausiai iš visų patikrins vietą prie „lieptelio“. Kaip tariam, taip ir padarom. Išgirdę savo starto numerį tiesiu taikymu plaukiam ten kur sutarę. Kadangi Darius startuoja pirmas, jį randu jau užsiinkaravusį. Man atitenka ne tokia patogi vieta, tačiau vis tiek galiu užmesti prie pat nuskendusių šakų. Pirmi metimai ir... nieko. Keičiame mikromasalus, ieškome dirbančios spalvos. Pirmas sugauna Darius. Vieną, antrą, trečią. Kas dirba, klausiu. Tepalas į žalumą su blizgučiais. Mikromasalų klasika. Pirmas metimas pakeitus masalą, yra ir man. Taip Darius sugauna septynis, aš – tris ešerius. Tiesa visi neblogi, maždaug po šimtą gramų. Gera pradžia – pusė darbo. Skambina Rolandas, jam sekasi prasčiau. Vos vienas ešerys, ir tas ne „teisingojoj“ vietoj. Na bet balsas ryžtingas. Visgi pernai tapęs spiningavimo čempionato prizininku, žvejoti, o ypač ešerius, tikrai moka. Mums su Dariumi ešeriai, kaip ir galvojome ilgai vienoj vietoj nesilaiko. O dar vėjo kryptis pasikeičia į visiškai priešingą. Nusprendžiame plaukti toliau ir ieškoti ešerių priekrantėje, palei panašius šlaitus kaip prie nuvirtusio medžio. Tokia taktika pasiteisina, nes iki turo pabaigos su Darium sugauname po daugiau nei 10 ešerių. Rolandas taip pat sukrapšto dar keletą. Tiesa, Dariui mikromasalą griebia „bonusinė“ žuvis – apie 700 g svėrusi lydekaitė. Gaudant be pavadėlio, plonu 0.12 mm valu, ir dar per varžybas, toks laimikis sukelia didelias emocijas. Ištraukęs žinai, kad tiek asmeniškai tiek komanda kyla į viršų.

Po pirmojo turo, pirmasis trejetas komandų išsidėstė taip: pirmi – „Ant Bangos-St.Croix“ vyrai surinkę tik 25 baudos taškus, antri – „Ešerys“ su keturiadešimčia, treti – mes, „ Ant Bangos 17”, turėdami 45 baudos taškus. Asmeniškai geriausiai pasisekė marijampoliečiui Vaidui Šalaševičiui iš „Eko Fishing“ sugavusiam daugiau nei 8 kg svėrusią lydeką. Antras – molėtiškis šeimininkų atstovas Sigitas Lukšta, išvelėjęs beveik 4 kg svėrusią gražuolę ir keletą ešerių. Trečias, pernai metų Lietuvos spiningavimo čempionas, Ant Bangos-St.Croix atstovas, Aurimas Skudutis sugebėjęs pagauti 2,457 kg ešerių ir kuojų. Taip. Kuojos, ypač pavasario pabaigoje, vasaros pradžioje radus jų susibūrimo vietą, gana godžiai atakuoja mikromasalus.

Taigi pirmojo turo rezultatai nuteikė gana neblogai, juolab, kad taktika antrajam turui buvo aiški. Vėl plauksime prie šlaitų palei nendrių juostą, į pirmojo turo vietas, ir stengsimės kiek įmanoma pagerinti savo rezultatus. Su tokiomis mintimis, gurkšnodami šaltą alų su klubo bičiuliais sirgome už Sašą Eurovizijoje, ir kiekvienas tyliai mastėme, kaip žvejosime antrajame ture.

Ankstyvas sekmadienio pasitiko šalčiu ir apniukusiu dangum. Visos prognozės žadėjo lietų, tačiau turo metu pakrapnojo tik truputį. Iš komandos startavau pirmasis ir tiesiu taikymu nuplaukiau prie vakarykščio medžio. Vienu iš pirmųjų metimų ištraukiu ešerį, o dar po kelių pajuntu rimtesnį pasipriešinimą. Judesiai ir smūgiai – ne ešerio. Lydeka. Kad tik nenukastų. Prisitraukiu prie valties iš kažkelinto karto, ir atsargiai drebančiom rankom įvedu į sietelį. Labai panašu, kad bus įskaitinė. Pamatuoju – 46 cm. Tai ir yra ta geriausioji turo pradžia apie kurią minėjau anksčiau. Toliau žvejoju ramiai, su didžiausiu įsitikinimu, kad vakarykštę ešerių normą vakarykštėse vietose tikrai pagausiu. Iki turo pabaigos pagavau dar 8 ešerius ir rubuilę kuoją. Taip pat daug adrenalino suteikė dar kelios užkibusios lydekos. Deja, tos, kurias ištraukiau buvo mažesnės nei 45 cm, o didesnės kaip visada, nukando ploną valą. Komandos bičiuliai – taip pat nesnaudė. Darius, vienoj iš vakar atrastųjų vietų surado ešerių būrį ir iki turo pabaigos kantriai sugaudė 13 dryžuotųjų. O Rolandas, sugautų žuvų skaičiumi išvis buvo nepralenkiamas antrajame ture, sugavęs 23 ešerius. Visus, beveik iš vienos vietos, nuo šalia salos esančio į 5 m gylį besileidžiančio siauro šlaitelio. Kas įdomiausia, kad jam viskas kibo labai lėtai traukiant mikromasalą palei dugną. Ir ešerys dažniausiai griebdavo, jau prie pat valties esantį masalą. O aš, beveik visada , taip pat ir visame ture „džigauju“ ir man kibo dažniausiai tik užmetus palei nendrių juostą arba po pirmųjų stuktelėjimų į dugną. Gaila, kad tokiu svarbiu niuansu pasidalijome tik pasibaigus varžyboms, nors turo metu ne kartą teiravomės vienas kito, kaip sekasi.

Na bet, kita patarlė sako, kad „viskas gerai, kas gerai baigiasi“. O mums baigėsi iš tiesų puikiai. Antrajame ture pagavom geriau negu išvakarėse. Iš savo pusės padarėme viską, kad pagerintume galutinį rezultatą. Beliko sėkmės faktorius – stebėti kaip sveriamas pagrindinių varžovų laimikis ir tikėtis, kad jiem sekėsi prasčiau nei išvakarėse. Antri išvakarėse buvę molėtiškiai „Ešerio“ komanda ir pirmi - „Ant Bangos-St.Croix“ komanda sugavo mažiau nei pirmajame ture, ir mažiau nei mes. Todėl, prieš paskelbiant rezultatus, labai tikėjomės, kad jau pirmajame etape pavyks užlipti ant nugalėtojų pakylos.

Taip ir atsitiko. Antrajame ture užėmėm pirmąją vietą. Mūsų artimiausi priešininkai „Ant Bangos-St.Croix“ ir „Ešerys“ pasidalijo atitinkamai 4-ąją ir 5-ąją vietomis. Tokiu būdu, susumavus abiejų dienų rezultatus komandinėje įskaitoje, tapome 2009 m. LSA spiningavimo čempionato pirmojo etapo Stirnių ežere nugalėtojais. Antri -„Ant Bangos-St.Croix“ , treti - „Ešerys“ tik per plauką (arba vieną ešeriuką) aplenkę „Ant Bangos-BigHammer“ komandą.

Asmeninėje įskaitoje trečią vietą užėmė Vaidas Šalaševičius iš „Eko Fishing“. Antras - Žilvinas Žala, tik varžybų pradžioje sutikęs padėti išretėjusiai „Ant Bangos 2” komandai. O varžybas asmeninėje įskaitoje laimėjo „Ešerio“ atstovas Sigitas Lukšta. Beje, „Ešerio“ klubas, šiemet švenčiantis 10 metų jubiliejų, įsteigė specialų prizą pagavusiam etape didžiausią ešerį. Laimėjimas atiteko Aurimui Skudučiui ištraukusiam 287 g gražuolį dryžuotąjį.

Pažvelgus į asmeninės įskaitos pirmojo trejeto sugautus laimikius, matome, kad visi trys prizininkai abu turus pagavo po nemažą lydeką. Būtent jos ir lėmė šių vyrų pergales. Tačiau pergalei komandinėje įskaitoje, vien lydekų neužteko. Visų priekyje esančių komandų rezultatus labiausiai įtakojo sugauti ešeriai. Kiekvienam komandos nariui buvo būtina sugauti jų apie kilogramą per turą. Kas tai sugebėjo padaryti, tie ir nugalėjo arba tapo prizininkais.

Produktyvi treniruotė, sugebėjimas surasti ešerius, pagauti jų daugiau nei vidurkis, na, ir truputis sėkmės. Tai viskas, ko reikia norint laimėti vieną spiningavimo čempionato etapą. Ar tokia paprasta formulė pasiteisins viso sezono metu? Į šį klausimą atsakymų ieškosime po artimiausių etapų.

Visiems spiningo mylėtojams primenu, kad antrasis spiningavimo čempionato etapas vyks Lėno ežere, Ukmergės rajone, birželio 13-14 dienomis. Atvykite ir sudalyvaukite, nes tiek asmeninėje, tiek komandinėje viso sezono įskaitoje skaičiuojami keturių geriausių etapų rezultatai. Todėl net pradėję varžytis nuo antrojo etapo, vis tiek pretenduosite į viso čempionato apdovanojimus.

Atskirai norime padėkoti UAB “Eckes-Granini Lietuva” už skanias Elmenhorster sultis !

Filmuota medžiaga:
Lietuvos-spiningautoju-asociacijos-I-etapas-2009-05-16-17-Stirniu-ez-

Daugiau įspūdžių iš čempionato bei visų dalyvių rezultatai: