Jurgis Gudauskas
Dažniausiai karpininkas

Na, ką, panašu kad pirmą užduotį, laikyti kumščius dėl gero oro, visi įvykdėme puikiai! Nors rytas išaušo lietuviškai rudeniškas ir vėjuotas, lietus jau buvo pasibaigęs.

Po vakarykštės čempionato atidarymo ceremonijos greit pavakarieniavę smukome atgal į savo namelius paskutiniam pasiruošimui: kas dar PVA kojinių per mažai pasiruošęs, o kas dar vieną greitpuodį sėklų išsivirti norėjo. Ir svarbiausia – išsimiegoti. Nes ramaus miego tris paras nebeturės nei sportininkai, nei kapitonai.

Rytinė rutina kasmet tokia pati, tačiau vis tiek priverčianti jaudintis, tarsi pirmą kartą – burtų traukimas. Aurimas net žodžio nepratardamas laukia savo, t.y. 11 eilės numerio, o mes su Mantu žymimės konkurentų ištrauktų sektorių numerius. Galų gale Lietuvos eilė ir... Nėra nei didelio džiaugsmo, nei baisaus nusivylimo. Iš pirmo žvilgsnio gavome visus tris darbinius sektorius. Su perspektyva. Turime ir vieną kraštinį sektorių B zonoje – pirmą. Tačiau į mus pasuktas kraštinis A26 sektorius, todėl konkurenciją vis tiek turėsime iš abiejų pusių.

Organizatoriai dar prieš susirinkimą gyrėsi, kad atliko itin sudėtingą darbą ir tik 2 šalys, neturės bent vieno gero sektoriaus. Ką, vengrų supratimu, reiškia geras? Vienas iš 4 kraštinių. Labai matematiškas ir daugiau reklaminis pasigyrimas – tikrai nėra taip, kad visose zonose 1-4 ir 23-26 sektoriai yra super nerealiai kibūs. Bet tiek to, kiek ta matematika buvo tiksli, pamatysime po varžybų. Tačiau taip jau burtai lemia, kad vieną iš tų dviejų „nelaimingų“ sektorių komplektų patys vengrai ir išsitraukia.

Dar savo pasakojimu neskubėsiu link varžybų starto. Prieš burtų traukimą vyko kapitonų susirinkimas, kuriame žiuri paskelbė sprendimus klausimais, kurių besiginčydami kapitonai nesugebėjo išspręsti vakar.

1. Platformų naudojimas buvo palaimintas. Tačiau jos apribotos 1 metro ilgiu nuo kranto ir didžiausiu 1 metro atstumu nuo vandens. Kaip sužinojome po burtų, mūsiškių sektoriuose krantas pusėtinas todėl platformas įsinešėme, tačiau daugiau naudosime kaip kietą ir lygų pagrindą krante, padėsiantį geriau įsispirti užmetant meškeres.
2. Leistino ir geltona kortele nebaudžiamo karpio svoris – 1350 g. T.y. jei komanda teisėjams pateiks tokio svorio karpį, jis nebus įskaitytas, tačiau komanda nubausta nebus. Jei karpis bus bent 10 gramų mažesnis – grės geltona kortelė. Be to, žiuri leido pačioms komandoms pasisverti mažus karpius ir tik tuomet spręsti, ar palikti maišuose juos oficialiam svėrimui, ar dėl per mažo svorio iš karto leisti atgal.
3. Sektoriuose su stačiu šlaitu, kur įlipus į vandenį gylis virš kelių teisėjai iš karto uždraudė lipti į vandenį. Šis draudimas atitinka FIPSed taisykles, kurios sako, kad traukiant žuvį vienas iš komandos narių gali būti įbridęs į vandenį, tačiau ne giliau, nei iki kelių. Bet mano nuomone, visai drausti lipti į vandenį ten, kur gylis didesnis, nėra sąžininga – kai kuriuose sektoriuose prie kranto – krūmai ir medžio šakos, todėl labai svarbu traukiamą karpį su graibštu pasitikti kuo iš toliau. Bet, sprendimas yra sprendimas ir visos komandos to privalo laikytis.
4. Dėl sudėtingo privažiavimo prie sektorių ir didelių atstumų tarp zonų Belgijos rinktinės kapitono prašymu varžybos pavėlinamos pusvalandžiu ir prasidės lygiai 13 valandą. Nors, kaip išaiškėjo vėliau, laiko pasiruošimui buvo per daug ir daugelis komandų net nuobodžiavo laukdami garsinio starto signalo.
Taigi, biurokratija baigta. Prasideda veiksmas. Aurimui tik ištraukus burtus sektorių numeriai telefonu diktuojami Tomui su Sauliumi, kurie autobusiuku pradeda vežioti daiktus. Mes su Tomu P. ir Gražvydu keliaujame į Deseda informacinį centrą pasiimti mūsų išnuomotų dviračių. Kaip jau minėjau, aplink ežerą – puikus dviračių takas ir klaikūs privažiavimai automobiliais, todėl pakrantę šlifuosime mindami pedalus. Gavę dviračius miname kiek turėdami jėgų – nors laiko iki starto marios ir kol kas mūsų pagalba mažai reikalinga, tačiau drėgnas oras, šaltis ir vėjas verčia kuo greičiau sušilti.

Mūsų sektoriuose veiksmas vyksta pilnu tempu – 2 valandas iki starto galima viską dėliotis, ruoštis, tyrinėti dugną markeriu, tik nemesti meškerių. Dugno pažinimas karpių žūklėje – vienas svarbiausių faktorių, todėl vyrai tai atlieka itin kruopščiai. Na, o mes, šnipai, žiūrime, ką ant dugno markeriai randa kaimyniniai sektoriai ir, aišku, lyderių bei šeimininkų komandos. Atrodytų, mūsų, pagalbininkų, šį kartą labai daug, tačiau kiekvienoje zonoje viską pamatyti nesuspėjome. Lakstome, dairomės, susirašinėjame. Komandos vadovas Tomas, likus kelioms minutėms iki varžybų pradžios signalo, kai visi puls užmetinėti meškeres, C zonoje nusprendžia, jog labai svarbu pamatyti, kokią taktiką startui pasirinko Vengrijos komanda. Likę tik kelios minutės, todėl jis čiumpa vieną iš mūsų dviračių ir greit mina gilyn į C zoną. Praėjus kelioms minutėms tuo pačiu dviračių taku prabėga vienas iš ryškią liemenę apsivilkusių teisėjų. Nieko keisto – teisėjai čia bėgioja, laksto, derina... Keisčiausia, kad teisėjas prie vengrų sektoriaus puola savo kalba šaukti ant Tomo ir iš jo rankų plėšti dviratį. Pasirodo, per tą skubėjimą Tomas pasiėmė ne mūsų, o ne vietoje numestą teisėjo dviratį ir lyg niekur nieko nuvažiavo. Nors po to viską išsiaiškinome ir skaniai iš to pasijuokėme, kažkaip nemalonu, kad dar prieš varžybų startą „užsirovėme“.

Nuskambėjus varžybų starto signalui didžioji dalis komandų elgėsi atsargiai ir neskubėjo: vieni net meškerių net nepuolė gerą pusvalandį mesti, kiti metė, tačiau nejaukino arba pajaukino nedideliu kiekiu boilių. Visi bandė pagauti tuos varžybinius „netyčiukus“, kurie po to, pradėjus pilti šimtus kilogramų jauko, dažniausiai atsitraukia tolyn nuo jaukinamų vietų.

Valandą važinėdamas krantu per zonas nepastebėjau, kad tuos netyčiukus kas nors būtų ištraukęs. Tik Ukrainos komanda A zonoje spėjo pagauti vieną, iš akies 7 kilogramus sveriantį karpį, tačiau jis atėjo jau ant gausiai spombomis pajaukintos vietos.

Šiek tiek apie mūsų sektorius. Kaip ir minėjau, negalime atskleisti kiekviename sektoriuje vyrų pasirinktos taktikos, todėl pasižiūrėkite Tomo P. nufilmuotus vaizdus.

A19. Justas ir Aurimas
A18 – Bulgarija
A19 – Makedonija

B1. Rimantas ir Gintaras
A26 – Gruzija
B2 – Ispanija
Paskutinės žinios:
- pagautas vienas ~2 kg karpis
- dar viena žuvis atsikabino betraukiant
- pagautas vienas ~3 kg karpis

C9. Darius ir Modestas
C8 – Belgija
C10 – Olandija
Paskutinės žinios:
- buvo keli kibimai, tačiau tušti. Gali būti, kad karšiai.

Šiai minutei tiek. Kaip matote, veiksmas prasidėjo, todėl kumščius spauskime dar stipriau, kad, kaip sako Ronaldas iš „Apie žūklę“, mūsų komandos kuo greičiau užsikurtų.