Olegas Ružickis

Lietuvos karpininkų asociacijos narys

2010 m. liepos 30 - rugpjūčio 1 dienomis vyko antrasis, finalinis, atrankos etapas į Lietuvos rinktinę, kuri rudenį bandys susikauti su garsiausiais pasaulio karpininkais Anglijoje. Šioje atrankoje dalyvavau ir aš kartu su savo porininku Arvydu Eizitavičiumi. Kadangi tai buvo lemiamas etapas, tai jam pradėjom ruoštis iškart po pavasarinio etapo Punios tvenkinyje.

Visų pirma pradėjom nuo strategijos ir taktikos paruošimo. Buvo apgalvoti keli variantai ir nuspręsta jaukinimui naudoti SBS firmos pašarus. Pasitarę su Alfredu (Boilie Holic Team) sudarėm tinkamiausią jaukinimo strategiją. Liko sunkiausias uždavinys - kokią naudot taktiką. Ji priklauso nuo keleto faktorių: kokį sektorių išsitrauksime, kas bus kaimynai, kaip jie gaudys, kaip šers ir t.t. Arvydas man pasiūlė paprašyti pagalbos pas vieną geriausių Lietuvos karpininkų - Algirdą Daukšą. Aš jį neblogai pažįstu ir visada kreipiuosi, kai reikia tikro Guru patarimo. Pasakyta - padaryta, Algis su mielu noru sutiko mums padėti. Ir čia prasidėjo tikras darbas. Algiui papasakojau apie mūsų su Alfredu paruoštą strategiją, apie turimus pašarus, masalus ir įrankius. Algis labai greitai mums nurodė pačius svarbiausius taktikos dalykus ir sutiko mus konsultuoti varžybų metu, be to davė mums kai kurių, išskirtinių masalų, patikrino mano surištus pavadėlius, kabliukus, sistemėles. Algis pasakė: „Jūs viską turit, viską žinot, viską mokat - turit užimti pirmą vietą!“ Šį jo teiginį aš vertinau skeptiškai, bet jam pažadėjau viską daryti pagal jo sugalvotą taktiką ir būtinai jį informuoti apie varžybų eigą ir kiekvieną mūsų sugautą žuvį. Ir štai su tokiu žinių ir amunicijos bagažu penktadienio pavakare atsidūrėme prie įspūdingo Tauragės tvenkinio.

Burtų traukimas, gaunam 9 sektorių. Iš kart skambutis Algirdui - išklausome jo patarimų kur ir kokiu atstumu mesti. Kaimynų arti nėra, taigi jų taktika mums reikšmės neturi. Dirbam pagal planą - visų pirma užmetamos meškerės ir darom pirmą pašėrimą SBS jaukais. Maždaug po 10 minučių nuo starto 7 sektorius jau turi karpį, pas mus tyla, pradedu nerimauti, skambinu Algiui: „Nesijaudinkit, viskas bus gerai“. Vidurnaktį kibimas, karpis virš 10kg. Pradžia yra. Pusę dviejų dar vienas karpis. Miegas neima, girdėti „išvažiavimai“ 7 sektoriui (girdėjom 3), ryte paaiškėja, kad 7 sektorius pagavo 4 žuvis, mes su mūsų 2 karpiais kol kas treti. Pašėrimas, permetimas, apie 11 val. vienas po kito du „išvažiavimai“, vienas karpis virš 10 kg. Kitiems tyla. Mes jau pirmi. Valio !!! Vėl seka pašėrimas, permetimai. Apie 17 val. dar du karpiai ir 21 val. dar du, jau „einam“ pirmi užtikrintai. Tik truputį atsipalaidavime - iškart prie graibšto paleidom karpį. Pora „vyriškų“ žodžių vienas kitam, bet susivaldom su emocijom ir tęsiam pradėtą darbą. Po nakties turim 5 karpius (vienas virš 10 kg), viskas aišku, mes pirmi ir konkurentų šalia nėra. Rytinis permetimas, pašėrimas, puiki nuotaika ir nuo 8 iki 10 val. dar 8 kibimai. Po kiekvieno karpio skambutis mūsų treneriui. Palaikymo ir džiaugsmo šūksnių iš Algio per tas 1,5 paros gavom sočiai.

Puikus Tauragės tvenkinys - manau dar ne kartą ten teks pažvejoti.

Šiek tiek statistikos:
- 24 kibimai;
- 20+1 (viena po etapo pabaigos) žuvys;
-130 kg žuvies;
- išnaudota 4 kg SBS pelečių, 4 kg SBS sauso pašaro, 4 kg SBS boilių, 20 metru PVA kojinės.

Ačiū Gintui, tvenkinio šeimininkui, už puikiai paruoštą telkinį ir griežtą teisėjavimą. Norim padėkot „Aukso žvyno“  klubo nariam Jonui ir Edžui už palaikymą varžybų metu. Atskiras didelis AČIŪ mūsų GURU Algirdu Daukšui už visapusišką pagalbą taktikos klausimais ir Boilie Holic Team nariui Alfredui už labai gerą ir kokybišką SBS  produkciją bei pagalbą strategijos klausimais.