OneElectric

Žvejys - išradėjas

Atėjęs eilinis 2012 m. vasaros žvejybos sezonas privertė mus pamąstyti, kur išbandyti savo žvejo laimę šiemet. Deja, išgirstos naujienos iš "Bocmano", kad kardinaliai keičiasi keli įstatymai Latvijos žvejybos (plačiau galite rasti čia: http://www.zm.gov.lv/doc_upl/Licencetas_makskeresanas_vietas_2012__2011.pdf ) ir jie įsigalioja būtent "Papes ezers". Trumpai tariant, jame įvesta licencinė žvejyba ir pratęstas žvejybos pradžios draudimo laikas iki birželio 15 d. privertė mus ieškoti naujų žvejybos variantų. Taigi, pasirinkome mums pasirodžiusiais perspektyviais ežerus "A" ir "B". Atsiprašau gerb. skaitytojų, bet dėl tam tikrų sumetimų kol kas nenorėčiau atskleisti jų pavadinimų.

Pasirinktas laikas, deja, vėl pasirodė ne pačiu geriausiu... Suplanuotas atšilimas mus aplenkė, ir šį kartą, atvykus į vietą, vakare, teturėjome tik 9 laipsnius šilumos! Visų dalyvių numatytos atostogos ir žvejybai skirtas laikas jau nebegalėjo būti atšaukti ar pakoreguoti, taigi ir vėl mus privertė laukti to gamtos atšilimo ir žuvies suaktyvėjimo.

Antradienis, birželio 5-oji, išaušo ne ką tešiltesnis nei pirmadienis, ir vienas kitas atsargus lydekų vilionių pabandymas baigiasi taip pat tuščiu rezultatu.

Pagaliau trečiadienį išganinga šiluma ir pirmieji atsargūs bandymai pasišerti lynus bei paieškoti aštriadančių atneša ir pirmuosius rezultatus - man vieną lydekaitę padovanoja naujai pirktas perlamutrinis "Sandra" guminukas su melsva nugarėle ir rausva barzdele. Kitas lydekiokas susidomi skritulio "turiniu" ir valtyje jau spurda dvi 0,8 - 0,9 kg lydekaitės. Ką gi, po ilgesnes tylos visgi šioks toks rezultatas. Kolegai su plūdine pavyko pasidžiaugti tik keliomis stambesnėmis raudėmis ir pora "puskaršių".

Palaipsniui šylant orui, gerėja ir mūsų nuotaika. Su kiekvienu ryto gaivumu ir džiugiai kylančia saule auga ir mūsų tikėjimas, kad pagaliau sulauksime to gero oro, tos šilumos, kurios taip trūksta! Dar iš vakaro pasišertose vietose laukiami laimikiai, aišku, pirmiausia - lynai! Paruoštos vietos pasirodė sėkmingesnės mano kolegai Gedui, kuris su garsiu pliuškenimu sutiko tą pirmąjį lyną! O kai užkibo ir tikrai retokas egzempliorius (vėliau pasvėrus pasirodė lygiai – 2 kg) - kolegą apėmė tikras azartas. Deja į savo pašertą vietą aš taip ir nesugebėjau privilioti lynų - todėl man teko tenkintis keliomis stambesnėmis raudėmis ir vienu kitu puskaršiu.
Kaip ir dera, po sėkmingos žvejybos, fotosesija čia pat ant kranto ir džiaugsmas bei šioks toks pavydas kolegos sėkme: jam pavyko prisivilioti lynus!

Nuotaika pagerėjo: "Jau rytoj tai duosim, vietos įšertos jau kelinta diena - žuvis tikrai ateis" - sukosi mūsų galvose...

Rytas ir keista konversija "mėnulį keičianti saulė" lydėjo mus su viltimi, kad viskas bus gerai. Deja, be gražių gamtos vaizdų nėra daugiau kuo ir pasigirti. Nusivylėm, nes nė vieno lyninio kibimo ar kito rimtesnio laimikio. Nutarėm, kad lynams vis tik dar nepakankamai tos šilumos, arba nepavyko surasti tų auksinių jų lankymosi vietų.

Laikas nenumaldomai bėgo, ir atostogos jau visai buvo besibaigią, todėl naujų vietų lynams jau nebepradėjome ruošti. Kadangi lydekaitėms vis dar turėjome laiko pakankamai, nutarėme joms surengti dar vieną patikrinimą. Šį kartą įlindome į visai nežinomą mums ežerą "B", bent jau tam, kad susipažintume, kur kokia augmenija ir pasirinkti perspektyvias vieteles. Lydekaitės kibo, bet deja dauguma buvo nelegalės, todėl pasigavę po kelis jų egzempliorius ir paleidę jas atgal, liovėmės. Vietos tikrai patiko ir mums pasirodė įspūdingomis, o ir praplaukę keli vietiniai žvejai parodė, kur dažniausiai jas galime surasti. Tikėti tuo patarimu ar ne, kiekvienas žvejas gali spręsti ir pats, bet kuriose vietose vietiniai sustoję jas gaudo patys – įsidėmėjome.

Apibendrinant turiu pasakyti, kad mums mitai apie ankstesnius Papės laimikius jau turbūt tokiais ir liks, nes patys įsitikinome, kad tikrai yra ir Lietuvoje neprastesnių vietų su visai mažai paliestais žvejų ežerais.

Na, o šios žvejybos laimikiai: pirmiausia aišku 2 kg lynas, du mažesni lynai, kelios gražuolės 0,3 - 0,4 kg raudės, kelios lydekaites... Kaip pirmam kartui, esant vėsokiems orams ir bandant laimę gana mažai ištirtuose mūsų pačių ežeruose - manau neblogas rezultatas... Gal kam iš žvejų jis ir pasirodys daugiau nei kukliu rezultatu, mes likome patenkinti ir savo paieškas tęsime. Patirti nuotykiai ir įgauta nauja patirtis, manau, pravers ir ateityje duos apčiuopiamesnius rezultatus.