Tęsinys. Pirmą dalį galite rasi čia.

Kokia turi būti periodinė ritės profilaktika?
Jei jūs ta pačia rite naudojatės tiek žiemą, tiek vasarą, ją reikia sutepti bei išvalyti ne mažiau nei du kartus per metus: prieš šaltąjį bei prieš šiltąjį sezoną. Jei su rite žvejojate itin intensyviai, pvz. 10 kartų per mėnesį, ritę patartina tepti kas tris mėnesius. Ne jei ritę naudojote tik kelis kartus per sezoną, vis tiek ją patartina kartą metuose sutepti nauju tepalu. O dar geriau – parodyti ritę meistrui, kuris patars, kiek kartų ir kaip reikia konkretų įrankį valyti bei tepti.

Kokius tepalus naudoti ritėms? Aišku, geriausia naudoti specialų tepalą. Tokius tepalus siūlo visi didieji ričių gamintojai: Shimano, Daiwa, ABU Garcia. Dantračių bei ašies tepimui galima naudoti ir tirštą automobilinį tepalą arba, pavyzdžiui, pramoninių siuvimo mašinų tepimui naudojamą alyvą. Tačiau ir čia geriau pasitarkite su ričių meistru – jis už tokią konsultaciją pinigų tikrai neims. Guolių tepimui reikia naudoti labai skystą, galima ir purškiamą, alyvą. Tačiau, jei įsigijote naują ritę ir po pusmečio ją atidaręs pamatėte, kad guoliai dar švarūs ir atrodo lyg ką tik sutepti, tikrai neverta jų pertepinėti.

Aišku, dauguma jūsų tikrai nepirksit firminių ričių tepalų bei naudosit tai, kas papuolė po ranka, tačiau prisiminkite, kad daugelis tokių ričių tepalų yra pritaikyti ir minusinėms temperatūroms, todėl neteks kankintis prie 15 laipsnių šalčio bandant pasukti žieminio spiningėlio rankenėlę.

Kokiais atvejais ritei būtina neplaninė profilaktika?
Kaip jau minėjome anksčiau, jei į ritės mechanizmą papuolė vandens arba smėlio, būtina ją išvalyti bei sutepti iš naujo. Tačiau prieš išrinkdami pagalvokite, ar tikrai mokėsite ją ne tik išrinkti bei sutepti, o ir teisingai surinkti? Jei jau pasiryžote ir paėmėte atsuktuvą į rankas, mes padėsime: kaip pavyzdį išrinksime Shimano Ultegra C3000 SR ritę su priekiniu stabdžiu.

 

1. Nuimkite ritės būgnelį
2. Nuimkite ritės rankenėlės varžto kamštį ir išsukite patį varžtą (10–11 pav.). Ištraukite rankenėlę.
3. Būgnelį, būgnelio varžtą (stabdžio reguliatorių) bei rankenėlės varžto kamštį padėkite į šoną – jų tepti nereiks, užteks tik nešvarumus išvalyti.
4. Jei nenorite susipainioti tarp detalių, jas dėkite ant atskirų balto popieriaus lapų eiliškumo tvarka. Prie detalės ant popieriaus galite užsirašyti pastabas, kaip ta detalė turi būti įdėta atgal (12 pav.).

5. Atsukite ant būgnelio ašies esantį varžtą bei nuimkite rotorių fiksuojančią veržlę (13a-13b pav.).
6. Nuimkit rotorių (14 pav.)

7. Atsukite varžtus ir nuimkite ritės lankelį su visu jo laikikliu (15 pav.).

8. Nuimkite ritės korpusą.
9. Prieš dirbant toliau, ant kiekvieno dantračio markeriu pažymėkite jų montavimo puses bei tarpusavio susikirtimo taškus (16-17 pav.).  Susikirtimo taškas – vieta, kur vienas konkretus dantračio dantis įeina į kito dantračio griovelį. Jei po sutepimo tuos dantračius vėl taip pat atitaikysite, išvengsite papildomo jų dilimo, nes jie prie tokios pozicijos jau yra „prisinešioję“.


10. Išrinkite visą vidinį mechanizmą ir detales, nuo kurių reikia nuvalyti seną tepalą, sudėkite į emaliuotą dubenėlį ar kibirėlį su dangteliu taip, kad užpylus benzinu ar kitu alyvos valikliu, jos visos būtų apsemtos.

11. Uždenkite dubenėlį arba kibirėlį sandariu dangčiu ir lengvai jį vartaliokite, kad benzinas išplautų iš detalių visą seną alyvą bei kitus nešvarumus.
12. Kiekvieną detalę, turinčią sunkiai išvalymui pasiekiamų vietų (grioveliai, skylutės ir t.t.) išimant iš indo su benzinu dar patartina pravalyti su dantų šepetuku arba vatos pagaliukais. Švarias detales dėkite ant popierius lapo, kad apdžiūtų.
13. Dabar galite detales sutepti. Kai ir minėjome anksčiau, dantračiams ir ašiai galima naudoti tirštą automobilinį tepalą, o guoliams – skystą purškiamą.
14. Surinkite ritę ta pačia tvarka, kaip ir išrinkote bei išdėliojote ant popieriaus lapų.
Surinkdami nepraleiskite ir neignoruokite nė vienos, kad ir ploniausios plastmasinės poveržlės – jei ji buvo, reiškia, būtinai ir turi ten likti!

Спортивное рыболовство № 2 - 2008