Efektingas spalvų derinys
Seniai žinoma tiesa, kad nėra dviejų vienodų meškeriojimo sezonų, todėl kas kartą spiningininkams tenka prisitaikyti prie naujų sąlygų, o tai labai dažnai pasireiškia tuo, kad pernai puikiai vilioję pažįstamuose vandens telkiniuose plėšriąsias žuvis, masalai staiga tampa žymiai mažiau veiksmingi. Ypač dažnai skonio prioritetus keičia lydekos. Nei ichtiologai, nei meškeriojimo ekspertai kol kas negali paaiškinti, kodėl taip atsitinka, tačiau dažniausia tai būna lokalūs reiškiniai, vykstantys konkrečiame ežere ar upėje. Tad juos akivaizdžiai lemia pasikeitimai to vandens telkinio ichtiofaunos mitybos grandinėje, t. y. vienų masalinių žuvų sumažėja, o kitų pagausėja. Na, o spiningininkui iškyla uždavinys pasirinkti tokį masalą, kuris naujomis sąlygomis veiksmingai viliotų lyde kas. Lenkų kompanijos „Jaxon“ ekspertai teigia, kad tokiose situacijose gali puikiai pasitarnauti klasikiniai spiningo masalai, dekoruoti efektingais spalvų deriniais, kurie veikia lydekų regą kaip papildomas dirgiklis. Tarp tokių masalų „Jaxon“ asortimente yra ypatingai nuspalvintos dviejų modelių blizgės – „HS Karas Perk“ ir „HS Gnom Perk“. Šie modeliai mūsų spiningininkams gerai pažįstami, nes jų gamoje yra blizgės su holograminėmis dangomis, o jos buvo vieni pirmųjų tokio tipo masalų, pasiekusių mūsų kraštą. Dabar „Karas“ ir „Gnom“ blizgių gamą papildė minėti modeliai, kurių serijas sudaro trys sidabraspalvės blizgės su riestomis raudonomis, mėlynomis ir geltonomis juostomis ant išgaubtojo šono ir viena juoda blizgė su ryškiai salotinės spalvos juostomis. Pastaroji blizgė laikoma favorite, nes ji veiksminga įvairiausiose sąlygose ir naudojama visais metų laikais. Šią blizgę spiningo ekspertai siūlo įtraukti į savo arsenalą ne tik tiems spinin gininkams, kurie ieško veiksmingų masalų kaprizingoms lydekoms ir stambiems ešeriams, bet ir vykstantiems į kitus kraštus ir meškeriosiantiems nepažįstamose žūklavietėse. Taip pat „HS Karas Perk“ ir „HS Gnom Perk“ blizgėmis sėkmingai viliojami šlakiai. „HS Karas Perk“ gaminama 16, 18 ir 24 g, o „HS Gnom Perk“ gaminama 20, 26 ir 40 g masės.
Daugiau informacijos www.jaxon.pl



Stabilus dreifas
Kai tik pūsteli vėjelis, dreifuojantis laivas iškart ima sukiotis kaip vėjarodis – užmeti masalą į dešinę, o tave kaip mat atsuka į tą pusę kairiu bortu, tačiau atsisakyti dreifavimo negali, nes dažnai tai būna vienintelis tikslingas meškerio jimo spiningu būdas. Ir ne tik vidaus vandens telkiniuose, bet ir jūroje. Žinoma, kai labai svarbu, kad laivas plauktų atsisukęs paskuigaliu priešais vėją, o tas jo neneštų kaip sausą lapą vandens paviršiumi, galima įjungti elektrinį arba naudoti mažiausiais apsisukimais veikiantį benzininį variklį, tačiau akumuliatoriai gana greitai išsikrauna, o degalų sąnaudos per dieną irgi gali siekti įspūdingą skaičių. Tačiau yra pigesnė versija – dreifo stabilumą užtikrinantis „Black cat“ vandens parašiutas, kurį galima rasti „Romados“ parduotuvėse. Nebrangus laivybos reikmuo pasiūtas iš nailono, todėl jį galima palikti džiūti po reiso laive. Vandens parašiutas – kibiro formos. Įmestas į vandenį jis išsiskleidžia ir visada plūduriuoja gulsčias, nes vieną jo šoną į gelmę traukia įsiūti svareliai, o kitą į viršų kelia – plūdės. Parašiutą su laivu jungia stipri virvė, o valdymo virvutė skirta reguliuoti dreifo greitį. Nugrimzdęs pusmetrį parašiutas efektingai stabdo laivo dreifo greitį ir laiko jį atsukęs paskuigaliu arba pirmagaliu į vėją. „Cormoran Black Cat“ parašiutai – L, X ir XL dydžių. Suprantama, kad didesniam laivui reikalingas didesnis parašiutas.
Daugiau informacijos: www.cormoran.de arba www.romada.lt

 


Sklendžiantis guminukas
Kai iškyla būtinybė į didelę gelmę užmesti masalą, dažniausia spinin gininkų akys krypsta į guminukus, tačiau guminukas, užvertas ant tradicinio galvakablio, ne sklendžia, o neria į gelmę. Toks masalo žaismas netenkina spininginingų, todėl dabar daugelis meškeriojimo reikmenų kompanijų į savo produktų gamą įtraukė naujos kartos sklendžiančius guminukus. Kuo jie skiriasi nuo tradi cinių minkštųjų spiningo masalų? Tra dicinio galvakablio svarelis – masalo nosies tęsinys, o sklendžiančiuose guminukuose jis įmontuotas į masalo vidų, todėl tokie guminukai forma nie kuo nesiskiria nuo masalinės žuvelės ir yra tikroviškesni. Kinta ir masalo aerodinamika. Austrų kompanijos „Byron“ spiningo masalų asortimente yra guminukas „Multi Fin“, atitinkantis sklendžiančių guminukų klasės standartus. Naujoviška masalo kons trukcija leidžia šį agresyvaus žaismo guminuką plukdyti ne tik horizontaliai, bet ir vertikaliai. Praktiškai tokiu masalu galima gaudyti plėšriąsias žuvis iš dreifuojančios valties, o tai leidžia patikrinti labai didelius vandens telkinio plotus. „Multi Fin“ gaminamas penkių spalvinių versijų ir imituoja įvairių gelmėje gyvenančių žuvų jauniklius. Efektingas masalas gaminamas 7,5 cm (16 g) ir 12,5 cm (50 g) ilgio.
Daugiau informacijos www.byron.net


Priplauksi visur
Meškeriotojas dažnai atsiduria situacijose, kuriose be valties neišsiversi, tačiau gauti ją vietoje dažniausia neįmanoma. Kita vertus, yra nemažai vandens telkinių, kuriuose nelaikomos valtys, ir nemažai tokių, kur su standartine didelių gabaritų valtimi neapsisuksi, pvz., riboto ploto tvenki nyje arba meškeriojimo sektoriuje per varžybas, kai reikia nuplukdyti į reikiamą tašką ir užmesti karpių meškerių masalus, išberti tiksliai nustatytoje vietoje jauką arba tiesiog perplaukti į kitą krantą, kur patogiau meškerioti. Su panašia situacija nuolat susiduria karosus ir lynus viliojantys meškeriotojai, nes jiems reikia vandens augalijos atvašynuose rasti atviro vandens plotus, o be mobilios ir manevringos bei eiklios valtelės to nepadarysi. Žodžiu, meškeriotojui nuolat iškyla situacijų, kuriose be plaukiojimo priemonės jis neišsiverčia. Dažnai minėtoms reikmėms naudojamos pripučiamos valtys, tačiau jos turi daug minusų, iš kurių bene svarbiausias – komforto stoka. Visai kitas dalykas prancūzų kompanijos „BIC Sport“, kurios oficialus atstovas Lietuvoje yra UAB „Bigreta“, gaminamos kompaktiškos valtys „BIC Sportyak 213“ ir „BIC Sportyak 245“, kurios telpa į automobilio bagažinę arba gali būti gabenamos ant automobilio stogo. Šios valtys gaminamos iš specialaus polietileno, nebijančio UV spindulių, o jų konstrukcija tokia, kad valtys labai stabilios. Nors valčių gabaritai kompaktiniai (pirmojo modelio ilgis – 2,13 m, o plotis – 1,15 m, antrojo – 2,46 m ir 1,20 m), tačiau jose pakanka erdvės, ilgą laiką užtikrinančios komfortą dviem meškeriotojams, gaudantiems lynus ar karosus. Kitas didelis privalumas, kad „BIC Sportyak 213“ ir „BIC Sportyak 245“ valtis galima nusigabenti prie pačių nuošaliausių vandens telkinių.
Daugiau informacijos www.bicsportas.lt