Daugelis klausia – ką žvejoti patį vidurvasarį? Dienomis nuo karščio net į lauką eiti nesinori, vanduo kaip arbata, kur čia kibs tos žuvys. Deja, pažįstant vandens telkinius galima kuo puikiausiai pažvejoti. Ir pagauti taip pat. Liepą būna, kai „sukyla” tam tikros žuvys. Jei birželį šamai beveik tylėjo, tai liepą, po neršto, jie sukrutina ūsus ir kaitina žvejų kraują. Tas pats ir apie karpius ar karšius ežeruose. Tik lydekos nutyla, sugula prie dugno ar į žoles sulenda, ir „dantis keičia”.

1986 m. 4 d. ir 1987 m. 7 d. Burokaraisčio ežere (Varėnos rajone) sugavau du karšius: 55 cm 3,5 kg ir 60 cm (žr. skaitinius, „Mano gyvenimo karšiai”). 1986 metais liepos 16 dieną ten pat pagavau ir savo pirmąją lydeką: 53 cm apie 1,5 kg ant karosiuko.

1989 metais susidomėjau žūkle upeliuose. Nedingės upelyje (Merkio intakas) buvo tiek kiršlių ir upėtakių, kad tai, ką ten išvydau prieš porą metų, verčia abejoti savo užrašais. Tais ir sekančiais metais liepos mėnesį, per pačius karščius, nuo plento Varėna-Druskininkai, iki Merkio (apie 2,5 km) brisdamas pasroviui plūdele suviliodavau po 30 vnt. kiršlių. Tiesa, jų ilgis balansuodavo ties legalumo riba, tačiau visus paleisdavau. O jie po savaitės vėl kibdavo tose pačiose vietose. Nedidelių upėtakių pasitaikydavo mažiau, bet 10 vienetų galima buvo pasigauti be didesnio vargo. Aplankius tą upelį prieš porą metų nesugavau nė vienos žuvelės. Vanduo nusekęs, slėptuvių nėra, upelis tuščias. 1990 metais atradau duobę Merkyje. Dešinėje pusėje ties Ūlos santaka, tik kiek aukščiau. Kaip nekeista, joje kibo kilograminiai ir didesni karšiai.

Liepos mėnesį Neryje dar pasitaikydavo vienas kitas nedidelis žiobris. 1992 metais liepą atostogavau Skuodo rajone netoli Gėsalų. Tai apie tuos Gėsalus esančiuose tvenkiniuose bei prūduose kibo karosai iki kilogramo, pasitaikydavo ir karpių. 1993 metų vasarą užsispyriau sugauti šamą. Ir sugavau. Tiesa, jis nebuvo didelis, greičiau šamukas – svėrė lygiai 3 kilogramus. Traukti jį teko vienam, be jokios pagalbos, nuo Merkinės tilto per Nemuną. Bet emocijų užteko.

1995 m. liepą ilsėjausi Merkinėje. Tad aplinkiniai ežerai ir upės gerai „atkentėjo”. 4 d. Merkio – Ūlos santakoje ištraukiau 1,5 kg salatį. Tai, beje, vienintelis salatis sugautas Merkyje. Tų metų 26 d. Ūloje spiningu suviliojau 38 ir 36 cm kiršlius. 25 dieną viename iš nedidelių Merkio intakų pagavau 40 cm upėtakį. 26 d. viename iš Netiesų ežerų, Dumblyje spiningu ištraukiau 3,5 kg lydeką. Dumblio gal net ežeru nepavadinsi – plotas apie pusantro hektaro, gylis nesiekia metro, ir visas apaugęs žolėmis. Tačiau jame knibžda lydekos, ešeriai, lynai. Liepą Nemune spiningu tikrai nemažai teko suvilioti šapalų, kiršlių, ešerių, lydekų bei salačių. (žr. skaitiniuose, “Salačiai šoka naktį”).

1999 m. liepos 11 d. užklydau į Papio ežerą. Žuvies ten tikrai daug ir visokios. Sukriuke domėjosi gražūs ešeriai, žolėse - lydekos, stambūs karosai, lynai, karpiai.

2001 metų liepos pabaigoje Širvintose esančiame nedideliame tvenkinuke aptikau karpių. Kadangi turėjau tokią galimybę, tai beveik po mėnesį jaukinau ir sulaukiau kibimo. Kova buvo tikrai įspūdinga. Valas 0,16 mm, „match’inis” kotas ir beveik 4 kilogramų karpis. Kadangi viskas vyko gan judrioje vietoje, greit susirinko minia žiūrovų, kurie ėmė organizuoti totalizatorių. O karpis lyg tyčia ėmė lįsti į žoles, priversdamas mane lipti į vandenį, beje, krante paliekant batus ir kelnes...

Drageris

1996 m. liepos 9-11 d.
Kaliningrado srities kanalai. Buvom dviese. Oras pasitaikė nepaprastai blogas, uraganinis vėjas, visą laiką lijo. Pagavau kelis ešerius ir vieną lydeką ant baltos spalvos sukriukes „Šelmis“. Daugiau nieko nepagavom ir toks oras turbūt pasitaikė pirmą kartą.
Mėnulis: delčia, vėjas: nepastovios krypties.

Po savaitės vėl buvo kanaluose, tačiau ir vėl nesėkmingai, pagavom 2 kg lydeką ir kilograminį ešerį.

1996 m. liepos 24 d.
Nemunas, Šilininkai. Buvom pilnas ekipažas žvejų. Atvažiavom truputi vėlokai, bet iš kart pradėjom spiningauti. Per pusantros valandos pora kolegų turėjo po gerą kibimą, tačiau tik vienas ištraukė kilograminę lydeką, o kitas tik ešerį, likusieji neturėjom kibimų. 6:00 valandą buvom jau prie iškyšulio, ir 6:10 draugas ištraukė 9 kg lydeką ant sukrės „Salmo“. Persikėlėm į salą ir prieš giliąją dambą tas pats draugas ištraukė dar vieną kilograminę lydeką. Salos kanale aš ištraukiau 1,4 kg lydeką ant baltos spalvos sukrės „Salmo“. Vėliau tas pats draugas pagavo dar vieną 0,8 kg lydekaitę. Kitiems ne taip gerai sekėsi, jie turėjo tenkintis ešeriais ir mažomis lydekaitėmis. Mėnulis: pilnatis, vėjas: vakarų-pietvakarių.

1998 m. liepos 6-7 d.
Žeimelio ežeras. Buvom trise. Atvažiavom vėlokai, apie 19 valandą. Spiningavom iš valčių. Aš pagavau ešeriuką ir 400 g lydekiuką, o draugas 1,2 kg lydeką, naudojom baltos spalvos sukres „Meps“ ir „Salmo“. Iš ryto jau plaukėm žvejoti plūdinėmis meškerėmis. Aš pagavau tris karosus po 600 g, o bičiulis panašaus svorio penkis karosus. Ryte buvo labai šalta, pūtė stiprus šiaurės vakarų vėjas. Nuo 8 iki 10 valandos vėl ėmėmės spiningų. Ant voblerio pagavau paleidžiamą lydekiuką, gal 250g svorio. Draugui kelis kartus kibo, tačiau ištraukti nepavyko. Mėnulis: priešpilnis.

1998 m. liepos 26-27 d.
Kaliningrado srities kanalai. Buvom trise. Atvažiavom apie 18 valandą. Spiningavom su draugu iš vienos valties, nes mano valties ventiliai kažkodėl liko namuose. Pagavom po kelis ešerius, apie 250 g, o draugai pagavo po vieną nedidelę lydekaitę. Ryte pagavom dar po vieną lydekaitę. Dar turėjau keletą rimtų kibimų, tačiau ištraukti nepavyko. Nutarėm nuvažiuoti iš kitos pusės, tačiau nuklydom, keliai visur su šlagbaumais, praradom labai daug laiko, susinervinom ir nusprendėm visai nebežvejoti.
Oras buvo neblogas, vėjas: pietvakarių, mėnulis: jaunatis.

1999 m. liepos 4-5 d.
Kaliningrado srities kanalai. Buvom keturiese. Iš namų pajudėjom apie 24 valandą. Prie valstybinės sienos turėjo laukti porą valandų. 5:30 val. jau žvejojom. Pirmąją 0,8 kg lydeką pagavau ant Aisės voblerio „Ešerys“. Po to dar dvi panašaus svorio lydekas suviliojau geltonos spalvos sukriuke „Aglia Long“. Vėliau įkirtau jau rimtesnę, 2,85 kg lydeką, labai smarkiai blaškėsi, turėjau vargo kol įsikėliau į valtį. Dar vėliau vėl pavyko ištraukti 1,5 kg lydeką ir dar dvi po 300 g lydekaites, kurias paleidau. Pavyko pagauti ir tris ešerius po 350g. Paskui pradėjo lyti. Pasibaigus lietui dar pagavau paleidžiamą lydekaitę ir vieną ešeriuką. Prieš prasidedant lietui visi pagavom lydekų, o po lietaus kibimas pasibaigė. Vakare dar pagavau vieną ešerį, apie 600g. Ryte visi dar pagavom po 0,5 kg lydekas, tačiau gero kibimo nebebuvo. Buvo labai karšta. Praeitą dieną buvo apsiniaukę ir kibimas buvo neblogas, o po lietaus stojo giedra ir žuvis nebekibo. Visas žuvis pagavau ant geltonos spalvos sukriukių „Aglia Long“ ir savadarbės. Vieną lydeką suviliojau baltos spalvos sukre „Salmo“.
Vėjas: pietvakarių, mėnulis: pilnatis.

1999 m. liepos 10-11 d.
Žeimelio ežeras. Pradėjome žvejoti apie 18 valandą. Draugas bandė žvejoti plūdine, o aš išplaukiau spiningauti. Pagavau vieną 200 g ešeriuką ir tokio pat dydžio porą lydekaičių, (jeigu jas galima skaityt lydekaitėmis), kurias teko paleisti. Užkibo jos ant geltonos spalvos „Aisės“ sukrės. Vėliau ištraukiau dar vieną ešeriuką. Iš ryto įlindau į švendres ir ten plūdine pagavau 700 g karosą. Bet man nelabai kibo ir nutariau vėl plaukti spiningauti, nes temperatūra pakilo iki 30 laipsnių karščio. Draugas tuo metu švendrėse pagavo karosų, lynų, ir dar nemažai nutrūko.
Vėjas: vakarų, mėnulis: delčia.

1999 m. liepos 16 d.
Ventos upė. Nuvažiavau vakare, upė labai nusekusi, apaugusi žolėm, spiningavimui tik kelios vietos. Tačiau užmetęs prie žolių, ant geltonos spalvos „Aisės“ sukrės pagavau 2,5 kg lydeką. Dar pagavau ir nedidelį ešeriuką.
Oras nekarštas, vakarop išsigiedrino, mėnulis: jaunatis.

1999 m. liepos 17 d.
Vainagių ežeras. Vakare su bičiuliu nusprendėme paspiningauti, pradėjome apie 18:30. Draugas ant geltonos vartiklės „Daiwa“, o aš ant sukrės „Aglia Long“ pagavom po 100 g lydekaitę, abi paleidom. Paskui, gal per kokias 15 minučių, turėjau dar tris kibimus. Viena apie 0,5 kg lydeka padariusi „žvakę“ nusipurtė, kita atsikabino prie valties. Trečią, 600 g lydekaitę jau ištraukiau. Daugiau kibimų nebebuvo.
Vakaras buvo gan vėsokas, vėjas: silpnas vakarų, mėnulis: jaunatis.